dinsdag 30 juni 2015

Maandag 29 juni Kleinheubach. Erbach. Marbach/Stausee 34 km

Vandaag loop ik de bergen in richting Erbach. De weg is een enorme lange klim. Ongeveer zes kilometer omhoog naar bijna 550 meter. Er lijkt geen eind aan te komen. Dit komt nog een paar keer voor op dit traject. Langs deze weg ligt gedeeltelijk een fietspad en de rest loop over de hoofdweg. Halverwege loop ik langs een park met Engelse tuinen. Het hek is nog gesloten als ik er rond half negen langs loop. Intussen is de trui uit en de pijpen van de broek geritst. De temperatuur loopt op richting de dertig graden. In Erbach vraag ik waar de camping is. Die is begin dit jaar gesloten krijg ik te horen van een man die ik aanhield. Wat is je volgende etappe vraagt de man. Naar Feurth zeg ik. Dan kan je het beste naar Marbach/Stausee, dat is de richting. Dat is ongeveer zes kilometer. O zeg ik, dat is dan een uur lopen of zijn er nog bulten op dit pad. Nou zegt ie het is wel twee uur lopen. Maar dat is twaalf kilometer zeg ik. Nee hoor zover is het niet. Na tweeënhalf uur kom ik aan in Marbach/Stausee. Dit meer ligt nog een kilometer van de weg af. Ik kijk eerst even rond en zie niets waar ik me moet melden. Dan zet ik mijn tent maar neer vlak bij het water. Ik trek mijn zwembroek aan en ga een rondje zwemmen. Vanavond raak ik in gesprek met een jong stel uit Michelstadt. Zij vinden het geweldig wat ik doe. Rond negen uur komt er een man aan en zegt dat ik hier niet mag staan. Waar moet ik dan staan vraag ik. Daar boven achter de rood witte lint. Tot morgen zegt ie. Dus de boel maar verhuizen en daarna ben ik in mijn mandje gekropen. Wat een gedoe voor een paar uur, maar ja regel is regel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten