zondag 28 juni 2015

Zaterdag 27 juni Bestenheid. Freudenberg 19 km

Gisteravond vielen er nog een paar spatten regen. Toen heb ik nog een briefje voor € 25.00 in de lucht gegooid, zodat het maar droog mag blijven. Het is droog als ik uit mijn mandje stap. Al na een half uur moet ik alles afdekken en het regenpak aan. Eerst begint het zachtjes te regenen, maar al snel regent het heel hard. Dat briefje van € 25.00 heeft niet geholpen, het was tekort zeker. Maar goed ik loop hier nou eenmaal, en ik moet verder. Ik loop langs de kronkelende rivier de Main waar een enkele vrachtboot vaart. Het is niet zo druk met de scheepvaart hier. Regen, regen en nog eens regen het gaat steeds harder . Ik loop op het fietspad tussen de rivier en de hoofdweg. Een auto rijdt loeihard door een plas op zijn rijbaan. Het water spat in een boog weg, en ik krijg de volle laag over me heen. En bedankt roep ik in mezelf. Want het zal de chauffeur een worst wezen waar dat water terecht komt. Soms lijkt het droog te worden, maar dat is een illusie. Na vier uur stevig doorstappen kom ik aan in Freudenberg. Ik zie een supermarkt en ga eerst wat voorraad aanvullen voor ik naar de camping ga die ik al was voorbij gelopen. Als ik het campingterrein op loop wordt het droog. De zon komt zelfs kijken. Met mijn schoenen vol water en drijfnatte kleren ga ik mijn tent opzetten. De tent staat en al het natte spul kan nu drogen in de zon. Van de eigenaar krijg ik een douche muntje en tweede munten voor gas om te koken. Met zoveel regen zie ik weinig onderweg, ook de vogels zijn met zulk weer erg stil. Na vijf uur is het prachtig weer geworden en zit ik lekker in de zon.

2 opmerkingen:

  1. Wat gaat het evengoed weer snel pap, wauw!

    Ik heb de kaart weer bijgewerkt. Kopieer de link in de balk van google enhij opent vanzelf :)

    https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zvV2oaV5BWzE.kWdFqeZP6mik&usp=sharing

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Natuurlijk een dik verdiende zoen van ons!

    Liefs Jürgen & Ellen, Thijs, Emma en Chiel

    BeantwoordenVerwijderen