woensdag 10 juni 2015

Maandag 8 mei Rustdag. Naumburg

Vandaag mijn tweede rustdag. Eigenlijk vind ik daar niks aan, alhoewel het al beter gaat. Ik heb mijn tent helemaal leeg gehaald en even schoongemaakt. Ook de tas van mijn weehly en de weehly zelf maar weer poetsen. De wielen gesmeerd en wat kleren gewassen. Het weer is niet zo mooi , dat zeker tien graden bij zaterdag. Rond half twaalf probeert een man aan de andere kant van het meer zijn tent neer te zetten. Hij is aan het puzzelen  met zijn buizenframe . Een uur later staat er nog niets het frame valt steeds om. Na diverse pogingen probeert hij het doek over het frame te krijgen. En , hoeps een windvlaag en alles ligt in duigen. Na twee en een half uur te kijken hoe hij aan het klungelen is ben ik maar gaan helpen. Een half uur later staat de tent. Het buizenframe is hier en daar verlengd met bamboestokken. Als je een poot optilt valt er aan de andere kant een stok uit. Dit is een tent uit 1960 denk ik. Maar de man is zeer dankbaar. Morgen ga ik weer een poging wagen om de beentjes weer in beweging te krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten