donderdag 11 juni 2015

Dinsdag. 9 juni. Naumburg Dobritschen 25 km

De maatjes 43 links en rechts hebben er al weer zin in om mij naar de volgende plaats te brengen. Ik hoop maar dat het goed gaat. De voetjes heb ik getaped dus gaan maar weer. Stroomopwaarts loop ik langs rivier de Saale. Ik ben nog maar een half uur op pad ,zie ik een vos het bos in gaan. Het ziet er nogal mottig uit. Schichtig om zich heen kijkend verdwijnt hij. In deze streek is de hoofdzaak van landbouw nog steeds tarwe en koolzaad. Toch zie ik hier ook wel dat de wijnbouw vormen aanneemt. Het vlakke land wordt steeds heuvelachtiger tot een hoogte van 385 meter. Maar langs de rivier  is het nog een vlakke weg tot nog toe. Zo langzamerhand worden mijn broeken pipo broeken. Het is meer broek dan kont. Als ik bij Saaleck over een brug loop staan er halverwege een grote groep hangouderen met fiets. Zij staan foto's te maken van een burcht die daar bovenop een berg staat. Zal ik een foto maken met je camera met deze mooie achtergrond zegt een van de dames. Dat is goed zeg ik. Zij willen alles weten wat mijn reisdoel is. De weehly vinden ze helemaal een goeie uitvinding. Ze wensen mij een goeie tocht en de hele groep vertrekt naar Naumburg. Ik blijf langs rivier de Saale lopen naar Camburg . Maar de camping is in Dobritschen ,drie kilometer verderop. Nog even doorzetten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten