woensdag 10 juni 2015

Zondag. 7 mei Hamburg Rustdag ooi ooi

Gistermiddag heb ik een fiets gehuurd voor anderhalve dag . Dan kan ik op de fiets naar Naumburg nog wat boodschappen doen. Vanmorgen ben ik ook naar Naumburg gefietst om daar wat rond te kijken. Naumburg telt zes kerken. Een van die kerken is de Dom St. Peter en St. Paul. De stadtkirche St. Een Wenzel is vanaf het marktplein goed te zien, er staan alleen n paar gebouwen voor. Hier wordt van mei tot oktober orgelconcerten gegeven van een half uur. Boven in de toren staat een akapelle koor te zingen, dit is heel mooi. Een stadsmuur met een uitkijktoren staat aan de rand van het oude Naumburg. Het tijdstip dat ik daar ben is het vrij rustig. Op de fiets terug ga ik over een geplaveide weg van granietkeitjes. Onderweg verlies ik de bel van de fiets, die heb Ik opgezocht en in mijn zak gedaan. Als je nou n zere kont wil krijgen moet je over zo,n weg gaan fietsen. Ik ben blij dat ik weer terug ben op de camping. De bel weer op de fiets gedaan en aan het eind van de middag de fiets weer terug gebracht. Nu heb ik een zere kont en blaren onder mijn voeten. Het kan wel weer zo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten