zondag 21 juni 2015

Zondag 14 juni Neuhaus am Rennweg Sonnenberg. Coburg Lichtenfels. 28 km + 25 km bus en trein.

Ik start om half negen, zelf vind ik dat twee uur te laat, maar het ontbijt is niet eerder dan acht uur. Gelijk zit ik in de prijzen. Het is hier een skigebied. Er ligt een bult voor me van ongeveer 500 meter hoog. Deze bult gaat vrij steil omhoog. Dus de eerste zweetdruppels heb ik al snel te pakken. Als ik boven ben is mijn hemd drijfnat. Als ik in Lauscha ben , is het een en al glasblazerijen en glashandelaren. Maar ik zie geen zandwinning voor deze industrie. Via Steinach loop ik Sonnenberg waar een camping zou zijn. Maar ook hier is geen camping. Grommel de grommel, nu sta ik even achteruit te bidden. Ik ben met openbaar vervoer naar Lichtenfels gereisd. Het is niet sportief, maar nood breekt wetten. In Lichtenfels sta ik aan de Mainz. Hopelijk gaat de verdere reis beter. Lichtenfels ligt aan rivier de Mainz. Als ik het goed heb ontspringt deze rivier in de buurt bij Waltstein. Deze rivier zal ik vaker zien onderweg. Op deze camping is een jonge vrouw die in haar auto slaapt en 14 dagen heeft rondgetrokken. Dinsdag moet zij weer aan het werk. Zij is electrotechnisch ingenieur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten