zaterdag 6 juni 2015

Maandag 1 juni, Kloschwitz - Halle (Saale) 25 km

Het is warm en benauwd. Ik kan de regen bijna pakken. De eigenaar heeft broodjes voor mij gebakken, die om 7.00 uur kan afhalen. Normaal kan dat pas om half negen. Na een half uur lopen moet ik als de wiedeweerga alles afdekken en het regenpak aantrekken. De regen komt met bakken uit de lucht. Niks aan. Alles is gelijk zo somber. Na een uur wordt het minder met de regen, maar het blijft een hele fijne regen samen met een harde wind. In Halle kom ik aan, nu de camping nog. Ojee, ik ben even te ver doorgelopen. Ik heb aan iemand de weg gevraagd, die me langs de Saale stuurt."Je komt wel een berg tegen dan moet je veel trappen op -en af". Dat is geen probleem zeg ik. En inderdaad 40 treden omhoog en ook weer naar beneden. Er ligt ook wel eens een kei in de weg, waar ik overheen moet. Dat lukt allemaal goed. Dan kom ik bij de camping. Eerst melden bij het zwembad, 500 meter verder. Daarna de tent opzetten en het regent nog steeds, dus alles wordt nat, ook in de tent. Mijn schoenen zijn doorweekt en zullen met dit weer ook niet drogen. Een paar uur later komen er 14 kinderen met een begeleider op de camping. Ook die moeten hun tent in de regen opzetten, maar ze blijven enthousiast. Rond 8 uur begint het droog te worden. Morgen is het hopelijk beter weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten