zaterdag 6 juni 2015

Vrijdag 5 juni, Markranstadt - Lützen - Weissenfels - Braunsbedra, 32 km plus 10 km met de bus

Vanmorgen om 7 uur zou ik de sleutel inleveren en mijn 20 EURO borg terugontvangen, maar dat wordt half 8. Ze zijn hier niet zo behulpzaam. Ook als ik onderweg wat probeer te vragen lopen of rijden de mensen gewoon door alsof je niet bestaat. De 1e 10 km naar Lützen gaat goed. Maar als ik bij Röcken aankom en even 10 minuten rust neem om wat te drinken, gaat het minder. Eerst op gang komen maar dat duurt even. Bij Grossgören stap ik in de bus naar Weissenfels. In deze plaats vraag ik bij de tourist info waar de dichtstbijzijnde camping is. Dat is 10 km terug in Granschütz. Ook in Lunstädt aan de Hassesee is een camping. Dat is 9 km omhoog maar dichterbij Naumburg. Dus op naar Lunstädt. Lopen over veldwegen scheelt een paar kilometer. Toen ik in Lundstädt aankwam dacht ik dat het een zwembad was. Maar nee, er is een mooie, goed verzorgde camping bij.
Na het tent opzetten maar weer blaren prikken want het lopen ging al moeizamer. Morgen wil ik naar Naumburg. Die etappe is niet zo lang.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten