zondag 21 juni 2015

Vrijdag 19 juni, Langenzenn - Wilhermsdorf - Obernzen. 28 km

Marian belde mij vanmorgen al vroeg om mij te feliciteren met mijn verjaardag. Ook krijg ik een paar SMS-jes met de felicitaties. Eerst wilde ik twee nachten blijven maar vanmorgen dacht ik acht of tien km verder is ook nog een camping. als daar vandaag heen ga, dan hoeft ik morgen niet zo'n eind te lopen. Dus de boel maar weer inpakken en gaan. Vanaf Eichensee ga ik via een veldweg richting Heinersdorf. Vervolgens volg ik de rivier de Senn naar Wilhermsdorf. Hier zou een camping moeten zijn. Na een aantal keren vragen kom ik uiteindelijk uit in Uterulsenbach. Hier staat een boertje zijn vensterbanken van mos te ontdoen. Hij wist niet van een camping. Het boertje houdt een tractor aan en legt uit waar ik naar toe wil. Dit Duitse dialect is bijna niet te volgen. De tractorchauffeur zegt: Ja da ist hier een nacktcamping. Maar met dit weer lijkt me dat wat koud, zei hij. Ja, zeg ik en met duim en wijsvinger geef ik aan hoe koud het is. Ik moet het maar niet doen zeg ik. Anders moet ik een touwtje aan Japie vast maken ander kan ik hem niet vinden. De mannen moesten erg lachen toen ik dat zei. Ze wijzen mij de weg richting Neuhoff aan de Senn en dan naar Obernsenn. Gelukkig is het vandaag droog gebleven maar er waait wel een stevige wind en het is slechts 13 graden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten