woensdag 24 juni 2015

Dinsdag. 23 juni Ochsenfurt Kalmte quelle/Wurtzburg

Het heeft de hele middag en avond geregend. De hele middag heb ik in mijn tent gezeten. Om half negen ben ik maar in mijn slaapzak gekropen en gaan slapen. Vandaag heb ik een kort traject, veertien kilometer. Het is hier een beetje verwarrend met de rivieren. Ik loop langs de Mainz richting Würtzburg. Het fietspad ligt aan de Mainz. Een lange rechte weg. Konijnen huppelen voor me uit de struiken in. Het water van de rivier kabbelt voort , en ik ga stap voor stap vooruit. Het  is bladstil en gelukkig droog al dreigt het wel . Even voorbij Winterhausen stopt er een auto en er stapt een man  uit. Ik ben op m'n hoede. Deze man is erg geïnteresseerd in mijn Wheely, hij wil er alles over weten. Na uitleg over mijn kar wenst de man mij een mooie tocht en een gezonde thuiskomst. Rond tien uur ben ik op de camping. Vanmiddag ben ik met de bus naar Würtzburg gegaan. Even wat rond kijken en om vier uur weer terug. Er is hier een residentie, een van de meest belangrijke kastelen van Europa. Gebouwd tussen 1720 / 1744. En zo zijn er nog meer van dit soort bouwwerken. O a  de Dom St. Kilian, het Juliusspital dat is opgericht door prins-bisschop Julius Echter in 1576. Vesting Marienberg oorspronkelijk een schuilplaats uit de Hallstatt periode rond 1000 voor Christus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten