zondag 21 juni 2015

Zondag 21 juni, Obernsen - Uffenheim 24 km

Het lijkt erop dat het vandaag redelijk mooi weer gaat worden. Ik loop om het meer naar de juiste richting van Illesheim. In Illesheim is een grote legerkazerne gevestigd. Het terrein is dan ook omhek en grote waarschuwingsborden zijn eraan bevestigd. Als ik na een uur lopen in de verte kijk, ziet het daar wit van het water. En als ik achter mij kijk probeert de zon mij in te halen.Maar ik loop net zo'n beetje in de drup. Even twijfel of ik het regenpak aan moet trekken. Maar dat hoeft gelukkig niet. Op deze route beklim ik maar een paar heuvels die 300 - 400 meter hoog zijn. Dat valt nog mee vandaag. Ik geniet van de leeuweriken, merels en andere zangvogels. Soms moet ik erom lachten hoe ze hun melodietje fluiten. Als ik nou muziek kon schrijven, kon ik al die geluiden opschrijven. Maar helaas, die gave heb ik niet. Er staat toch nog wel een stevige bries. Dat voel ik als ik bovenop zo'n heuvel ben. Maar dat mag de pret niet drukken. als ik bovenop de heuvel sta, dan heb ik een schitterend uitzicht. Ik kom aan op de camping die naast een zwembad ligt. Ik ga mijn tent opzetten. Staat hij net, breekt er een fiberstok. De tent maar weer uit elkaar gehaald en de stok maar vervangen. Ik heb gelukkig een aantal reservestokken bij me. Het vervangen van de stok kost wel wat tijd. Zo, de tent staat weer. En nu een broodje eten en een klein tukje doen. Daarna ben ik Uffenheim ingegaan. Ik loop door een stadspoort waar ook nog een stadsmuur aan vast zit. Een paar straten verder is nog een stadspoort. Verder staat er een kerk en meerdere monumentale panden. De camping is een kleine camping maar goed verzorgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten