zondag 21 juni 2015

Maandag 15 juni Lichtenfels. Rattelsdorf 24 km

Als ik mijn tent aan het inpakken ben, gaan een man en een vrouw smorgen om zes uur zwemmen in y Mainz. Verder dat lijkt me erg koud zo vroeg. Het is maar net wat je gewend bent. Vanaf Lichtenfels loop ik nu langs de Mainz. Het stromend water, het gezang van de vogels en het ruisen van de bomen, wat is dat een genot. Af en toe huppelen er wat konijnen in en uit de struiken. Bij Bad Staffelstein moet ik eigenlijk omlopen. Wegomleiding verboden voor fietsers. Ze zijn hier bezig met viaducten aan het bouwen en nieuwe spoorlijnen aanleggen. Ik heb de gok genomen om toch door te lopen en eigenlijk geen zin heb om vijf a zes kilometer om te lopen. Het lukte mij om over een pad te lopen waar ook bouwverkeer over heen gaat. Ik kom uit bij Ebensfeld. Net voorbij Ebensfeld stopt een auto. De man achter het stuur zegt, he kameraad waar gaan we naar toe. Naar Rattelsdorf zeg ik. O dat is nog twee uur lopen , heel veel succes, en hij gaat weer verder. Op de camping aangekomen is de receptie open van negen tot tien en van vijf tot zes. Daar sta ik dan om twee uur. Gelukkig komt er een man aan die zegt daarachterin rechts kun je wel staan. Ik loop daar naar toe en even schrik ik en keer weer om. Hier staan allemaal woonwagen bewoners. Toch heb ik me bedacht en heb ik mijn tent neergezet. Om vijf uur meld ik me bij de receptie. Een vrouw die nogal slist staat me te woord. De meechste menchen keren weer om. Dat u het aandurft fchint ik knap. Ik moest me even omdraaien om niet in de lach te schieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten