zondag 21 juni 2015

Zaterdag 13 juni. Orlameunde Saalfeld Neuhaus am Rennweg 30 km + 25 km met bus.

Het is prachtig weer , nog niet te warm maar wel in de korte broek lopen. Bij Orlameunde komt rivier Orla uit in rivier de Saale. De Orla ontspringt tussen Neustadt a de Orla en Triptis. Dit is een klein smal riviertje, maar Het water kan Ik best horen als ik op de weg loop.   e is aan mijn rechterkant. Het water kabbelt rustig voort. Soms is water helemaal vlak maar bij een kronkel in de rivier zie ik dat er een aardige stroming is. Ik loop richting Rudolstadt, waar ik een paar keer de rivier oversteek. Ik verbaas me er over dat de route bijna altijd over kilometers lange industriegebieden gaat. Daar is nou net niks aan. Als ik uiteindelijk in Saalfeld aankom ga ik eerst wat boodschappen doen. Soms vergeet ik dat het weekend is en dan zijn de winkels dicht. Daarna ga ik op zoek naar de camping. Als ik daar aankom en voor de poort sta, hangt er een A4tje waarop staat dat de camping is gesloten. Sinds acht juni is de poort dicht en verzegeld. Ik vraag aan een man of er nog een camping is. Niet hier , dan moet u tien kilometer terug, zegt de man. Ik ben met de bus naar Neuhaus am Rennweg gereisd. Als ik daar aankom is er geen camping, en het jeugdherberg zit vol. Gerommel de grommel. De beheerder van het jeugdherberg heeft zo,n vijftien adressen gebeld, allemaal vol. Uiteindelijk een hotel die nog een kamer over heeft. Intussen is het 's avonds half zeven, maar ik heb onderdak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten