zaterdag 6 juni 2015

Donderdag 4 juni, Ermlitz - Markranstadt - Leipzig 17 km

Rustig aan vandaag, de etappe is niet zo lang. Het is al aardig warm als ik rond 8 uur vertrek. Ik maak geen korte broek omdat ik door nogal lang gras loop. Ik heb geen trek in een teken beet. Midden in het land word ik staande gehouden door een man met een hond. Hij moest lachen om mijn kar. Wanneer word je beslagen? vraag hij. Nou zeg ik, volgende week. We babbelen nog wat en hij wijst mij de weg. Hier loop ik langs de rivier de Elster op een grindpad. Ik glijd met regelmaat een stukje vooruit, als de weg een beetje afloopt. Dit pad is 5 km lang. Mijn voeten beginnen gevoelig te worden. Nog 7 km moet ik, maar het tempo is ver te zoeken. Eerst de tas maar weer eens vullen met voedsel. Je weet nooit of je nog een winkel tegenkomt hierna. Op de camping zet ik mijn tent op. Nu mijn schoenen uit. Bingo! De hoofdprijs. Op elke voet een blaar onder de bal van mijn voeten.
Dat wordt prikken maar eerst even schoonmaken met alcohol. Nu weer tapen en hopen dat het tempo morgen weer goed is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten