zondag 21 juni 2015

Dinsdag 16 juni Rattelsdorf Bamberg/Bug 25 km

Om half vijf gaat mijn biologische wekker. Snel het ochtendritueel, de boel inpakken en vertrekken maar weer. Toch heb ik wel lekker geslapen, maar wel waakzaam en de tenthamer naast me als wapen. Een man wijst me welke kant ik op moet lopen. Bounach is het eerste dorpje waar ik langs loop. Zo komen er nog heel wat van die tien huizen dorpjes. Rond elf uur ben ik in Bamberg. Ik loop naar het centrum ofwel de Altstadt. Hier staan prachtige historische gebouwen. O a de Dom van Bamberg. Maar ook in andere straatjes waar souvenirwinkels, snuisterijen, cafés en restaurants zijn staan hele mooie panden. Ik loop door een van die straten als ik aangesproken word door twee mannen die een biertje staan te drinken. "Wij zijn jou vanmorgen voorbij gefietst bij Bounach. Heb je dit donker bier wel eens geproefd, dat is heel lekker, hier proef maar. Inderdaad mhet is lekker bier, maar aan een slok heb ik genoeg, anders kom ik nooit op de camping. Dan krijg ik van die looien benen. Moeten jullie niet verder fietsen? vraag ik. Nee, wij nemen een halve dag vrij. Onze vrouwen zijn aan het werk voor ons bier. ha, ha, ha. Van de Mainz ga ik naar de rivier de Insel. Om even na twaalven ben ik in Bug op de camping. Pauze van 12 - 12.30 uur staat er te lezen. Dat valt nog mee.  Er komen nog meer Nederlanders, die zijn met een camper. Als de receptie open gaat wordt er door de aanwezigen gevraagd naar een supermarkt. Je kunt meerijden als je wilt, zegt de meneer van de camper. Dat heb ik gedaan. Mijn telefoon mocht ik bij deze mensen ook opladen. 's Avonds word ik voor de koffie uitgenodigd. Deze mensen komen uit Friesland. Tjeerd heet hij dacht ik. Hij is historicus en erg geinteresseerd in de eerste wereldoorlog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten