zondag 21 juni 2015

Vrijdag 12 juni Jena Orlameunde 24 km

Regen om half vier, als het straks maar droog is voor dat ik ga inpakken. Gelukkig , mijn gebeden zijn verhoord het is droog. Inpakken en gaan . De camping die ik verlaat is een leuke eenvoudige camping. De mensen zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Het ziet er allemaal keurig uit. Dat heb ik tussen Maagdenburg en Jena wel eens anders gezien, met minder schone toiletten en douches . Tussen Praag en Berlijn ziet het er allemaal zéér schoon uit. Niet met buitenschoenen in de douche gelegenheid, maar badslippers aan. Daar durf je ook niets op de grond te laten liggen. Je kan er bijna van de grond eten. Er zijn camping eigenaren die daar eigenlijk op excursie moeten gaan. Maar goed, ik loop de route langs de Saale. Geen last  van al dat razende verkeer. Zo loop ik naast de rivier en zo loop ik twintig meter hoger en kijk ik hoe het kalme water voort beweegt. De temperatuur loopt al aardig op. Bij Rothenstein ga ik wat nuttigen en mijn broek inkorten. Vlak voor Kahla komt een vrouw mij achterop aan fietsten. U loopt zeker een hele lange wandeling zegt de vrouw. Ja zeg ik, ik ben nog niet thuis. Ik laat zien hoe mijn route loopt. Als ik wat voor u kan doen zegt u het maar, nou dat heeft ze wel tien keer gezegd. Ze rebbelt en kwebbelt maar door. Dan wijst ze mij het fietspad nog richting Orlameunde. Dat is nog zeven kilometer zegt ze. Ik sta alleen op het veld van een boothaus, dat ook als camping dient voor fietsers wandelaars en kanoën. Dit veld is naast een voetbalveld , waar vanavond een voetbalwedstrijd is met veteranen. Het gaat allemaal niet zo snel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten