zondag 21 juni 2015

Donderdag 18 juni Dechsendorf Langenzenn 25 km

Als ik mijn tent in pak is het nog droog. Na een half uur lopen begint het zacht te regenen. Nog een half uur later moet ik echt het regenpak aan want het gaat steeds harder regenen. De temperatuur daalt van ,25 graden naar 13 graden. Mijn vingers zien regelmatig wit van de kou. Maar een pelgrim laat zich niet kennen en loopt rustig door. Met de schoenen vol water bereik ik de stad Erlangen. Ik zie geen mens op straat, het lijkt wel een verlaten stad. Zo volg ik een paar kilometer rivier de Mainz, tot ik bij rivier de Zenn ben. Dan volg ik rivier de Zenn via Veitsbronn naar Langenzenn. Als ik in Langenzenn.aankom zie ik een steenfabriek van Koramic. Deze fabriek maakt bouwstenen en diverse soorten dakpannen. Zonder dat ik het wist sta ik voor het raadhuis. Hier vraag ik aan een dame die haar auto aan het parkeren is of zij weet hoe ik bij de Eichen See kan komen. Zij neemt me mee het raadhuis in , en haalt een kaart van de omgeving. Zij markeert de weg die ik moet lopen. Ongeveer twee kilometer zegt ze, maar tel er maar twee kilometer bij op. Dol enthousiast als ze is over mijn voettocht van Praag naar Winkel en iedereen moet het weten. Ik geef een visitekaartje aan haar zodat ze mij kan volgen. Daar is ze heel blij mee. Een man van de gemeente loopt nog een klein stukje mee om me nog even de juiste weg in te sturen. Om even over een arriveerde ik op de camping drijfnat. Maar alles heeft zijn charme, ik ga gewoon door, weer of geen weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten