zaterdag 6 juni 2015

Woensdag 3 juni, Halle (Saale) - Ermlitz, 23 km

Al vroeg loop ik in mijn hemd en korte broek. Dat is alweer een paar weken geleden, dat dit kon. Ik loop ongeveer 1,5 uur door de stad voordat ik eruit ben. Stoplicht na stoplicht, het schiet niet op. Daarna loop ik op een fietspad op weg naar Ermlitz. Deze lange rechte weg is bijna 15 km lang. Dat is wel erg doods. Een enkele fietser komt me tegemoet. Veel vrachtwagen chauffeurs toeteren en steken hun hand op. Dat is wel leuk, dat enthousiasme. Dan kom ik aan in een heel klein dorpje en ik vraag waar de camping is. U moet dat landweggetje hebben aan de overkant en dan immer geradeaus. Jawel, dat weggetje was toch nog wel 4 km. Ik meld me bij de receptie, wat een caravan met voortent is. Er zit een vrouw die een factuur maakt. Zij wijst mij een plaats aan. We lopen terug naar de receptie en kijken vreemd op want daar liggen zomaar opeens twee kleine wasbeertjes te slapen. Direct maak ik een paar foto's. De hele middag en avond hebben ze daar een beetje rondgescharreld. De eigenaar had dit nog nooit eerder gezien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten