zondag 24 mei 2015


Zondag 24 mei, Pottsdamm, Berlijn - Klosterlehnin 23 km

Na een dag rust word het hoog tijd dat ik weer op stap ga. Het beloofd een mooie dag te worden. De zon schijnt als ik uit mijn tent kom. Vanaf de camping loop ik 15 door het stille bos. Het bos verandert van een naaldbos in een gemengd bos. Naaldbomen en loofbomen staan hier door elkaar. En op open plekken staat gras maar ook heel mooi wit mos. De vogels zijn rustig. Ik hoor wel wat getjilp maar het mooie gezang blijft uit. Dit gebied bevat veel water. Ik loop langs veel meren. De watersporters kunnen zich hier uitleven. Speedboten, visser bootjes en heel veel roeiboten zie je. Roeiboten met 2, 4 en soms wel 8 man. Dit is een mooie sport om naar te kijken. Speedboten doen een enkele keer een wedstrijd. Dat knalt dan over het water. Na ruim 2 uur ga ik even wat eten en drinken en zet de kar aan de kant. Ik neem net een hap van mijn broodje als de boswachter in zijn auto langs komt. Hij knikt naar me met een klein lachje en rijdt door. Uit heb bos loop ik Lehnin binnen. Een leuk klein dorpje. De camping ligt aan de Klostersee.Dit is een kleine natuurcamping. Het zijn aardige mensen. Ik vraag aan de receptioniste of ze een route uit wil printen. Dat gaat moeilijk omdat wij ook een slechte internetverbinding hebben, zegt ze. Even later komt ze toch met een printje aanzetten. Hartelijk dank, zeg ik. Graag gedaan, krijg ik als antwoord.

2 opmerkingen:

  1. Co we hebben bijna een week op je verslag moeten wachten, maar dat heb je dubbel en dwars goed gemaakt! Wat knap van je om alles zo duidelijk voor ons te verwoorden.
    Verder alle goeds voor je om de reis goed te laten verlopen! Groetjes Anny Poland

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zat me laatst al af te vragen hoe jij weet welke wegen/paden je moet volgen. Ik neem aan dat er geen standaard looproute is van Praag naar Winkel. Heb je een soort lijst met plaatsnamen waar je langs wilt of zo? En vraag je dan ter plaatse een uitdraai van de omgeving? Of gaat het anders?

    BeantwoordenVerwijderen