zondag 24 mei 2015

Dinsdag 19 mei Krausnick GrossWasserburg Grossschonau Koris 22 km

Lekker op tijd weg. Er waait n stevig windje maar het is droog en de zon schijnt. Eerst loop ik n paar km over het fietspad door het bos. Daarna mag ik 7 a 8 km ploeteren door het bos over een zandpad . Soms is dit pad hard en goed begaanbaar. Maar er zijn kilometers pad bij met rul zand en kost veel energie. Als ik nabij een beetje bewoonde wereld kom, zijn de mensen net reeën. Ze kijken naar me, en als ik dichterbij kom is het zoef, en weg zijn ze. Ze zullen wel denken wat moet zo,n rare hapsnurker hier. Soms hoor ik ze n beetje lachen , met de opmerking kijk een man met aanhangwagen. In mezelf moet ik er vreselijk hard om lachen. Deze zwerver loopt nog steeds door het bos. Als ik om me heen kijk zie ik heel veel bomen met een rood kruis erop of een witte band. De kettingzagen zullen hier eerdaags wel tekeergaan . Dat gaat dan van heng ,heng, heng heng en gepaard met veel rook uit die dingen. Dit hout zal gebruikt worden voor de bouw of er worden tuinhekjes van gemaakt. Vrachten met bomen worden afgevoerd . Jonge bomen worden wel weer gepland want de houtleverancier moet toch ook leven. Het is heerlijk stil in het bos, de koekoek hoor ik en wat gekwetter van andere vogels. Soms is het net de echo, een geeft een riedeltje en verderop hoor ik het riedeltje ook. Even ben ik blijven staan. Een vogel zingt het begin van The bad, The good and The ucly. Althans zo lijkt het. Zou Morricone daar die muziek vandaan hebben. Het zou mij niet verbazen. Aan het eind van het pad wat inmiddels is overgegaan in betonplaten die erg ongelijk liggen kom ik uit bij een groot meer. Dit is mijn eindpunt vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten