woensdag 6 mei 2015

Dinsdag 5 mei Grossschonau Sluknov. Sebnitz. Shonbach 48 km

Soms zit het mee en soms ook tegen. Als ik om zeven uur wil vertrekken moet ik wachten tot half acht , om het statiegeld terug ontvangen. Het regent als ik weg ga. n Uur later is het droog. Het regenpak uit en de jas ook. Even later is het mooi zonnig weer en ik hoor de vogels weer fluiten. Nu kan ook de trui uit. Als ik bij Varndorf de grens oversteek naar Tsjechië is het verschil van wegen groot. Bij Seifhennersdorf passeer de grens naar Duitsland , en bij Rumburk ga ik weer naar Tsjechië. Dat is drie keer. Hier vandaan ga ik richting Sluknov. Het is hier nogal heuvelachtig. De klimmetjes zijn nogal stevig. Als ik in Sluknov aan kom om half twee kan ik de poort van de camping open doen. Maar helaas er is niemand. Even bellen en ingesproken. Ook nog een sms'je, maar er wordt niet gereageerd. Ik besluit om door te lopen naar Sebnitz. Op deze route krijg ik nog een aantal bulten voor mijn kiezen. Bij DolniIk  Poustevna staat n man en vraagt waar de reis heen gaat. Ik vertel  over mijn route. Zegt de man weet je hoever het is naar Dresden, 80 km. Waarop ik zeg , het hoeft niet vandaag. De man schiet in een lach, Gute reise zegt hij. Als ik in Sebnitz aankom vraag ik waar de camping is. Dat is in Schonbach over drie km. Het waren wel lange km , wel door n bos . Om zes uur ben ik op de camping. Vermoeid en uitgeput zet ik mijn tent op, ga eten ,douchen en lekker in mijn mandje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten