zondag 31 mei 2015

Zaterdag 30 mei Schonebeck. Bernburg/ schifferklaus 32 km

Het begon vannacht om vier uur te regenen. Om half zes werd het langzamerhand droog. Alles inpakken en gaan.  Wel moest ik vandaag weer over een hek klimmen. Deze is maar een meter hoog, dus dat valt mee. De camping is aan een haven voor plezier bootjes. Het meeste wat er ligt zijn speedboten, die als ze varen brullen over het water. Ik loop richting Schonebeck. Dit is nog een flinke plaats. Helaas moet ik langs de hoofdstraat. Want een fietspad of andere route is er niet. Zo vroeg valt het nog wel mee langs zo,n weg, er is nog weinig verkeer. Het eerste plaatsje waar ik door heen loop is Calbe. Bij Barby komt de rivier Saale uit in de Elbe. Daar ben ik niet naar toe gelopen. Dat zou tien kilometer om zijn, en mijn weg is lang genoeg. Van Calbe ga ik naar Bernburg. Ik loop twee kilometer langs de Saale en kom dan weer uit op de hoofdstraat. Als ik in Bernburg aankom is het nog vier kilometer. Met de veere wordt ik naar de andere kant gebracht voor 70 cent. Dan nog twee kilometer langs de Saale door het bos. De vogels fluiten en kwetteren er lustig op los alsof het voorjaar is. Dit is een hele mooie omgeving. Langzamerhand wordt het heuvelachtiger, maar wel mooi. Hier geniet ik van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten