vrijdag 8 mei 2015

Donderdag 7 mei Konigstein Pirna 20 km

Om zes uur ben ik wakker gemaakt door vogelgezang. Dat is best wel aardig van die beestjes. Deze camping ligt naast een spoorlijn waar heel veel goederentreinen langs denderen. Marian heeft nog gebeld , even wat bijpraten. Daarna kruip ik in mijn slaapzak. De derde trein hoor ik nog zacht en dan ben ik in dromenland. Wagons tellen ipv schaapjes. Als ik vertrek loop ik langs de Elbe. De kortste weg is 13 km, maar dan moet Ik over de hauptstrasse . Nou die heb Ik genoeg gezien. Dus volg Ik de Elbe. Lekker over het fietspad . Het water van de Elbe kabbelt langzaam voort, en toch is er beste stroming. Dat zie ik pas als er wat obstakels zijn, zoals keien en boeien. Langs het pad staan diverse borden met afbeeldingen van vogels die hier voorkomen. Na twee uur lopen ga ik wat eten en drinken bij een dorpsontmoetingsplaats. Op de eerste de beste bank ga ik zitten. Gatverdamme, een natte broek. De kunststofbank was nog nat, wat ik niet had gezien. Bij Rathen ga ik koffie drinken. Daarna vervolg ik mijn weg. Het is elf uur en nog acht km te gaan. Dat is een makkie dacht ik. Onderweg staat er een motor met een laadbak , een oude BMW vol met betonmortel. Hij staat stil omdat zijn linkerhand wat zacht is. Of eigenlijk er zit meer lucht aan de buitenkant dan aan de binnenkant. De man heeft een compressor geregeld en gedrieën proberen ze de band op te pompen. Ik ben maar doorgelopen. Langs de Elbe zie ik hele steile bergwanden , met daar tegenaan bomen. Het is zo'n mooie omgeving met n hele mooie natuur. Nog steeds loop ik langs de Elbe, en opeens een wegversperring . Afgesloten, ga ik terug of loop ik door. Ik ben doorgelopen, halverwege is het fietspad zo,n 20 m voor de helft opgebroken, maar ik kan er langs. Anders had ik vijf km terug moeten lopen. Als ik in Pirna aankom vraag ik waar de camping is. Over de brug rechts beneden. Ik loop er naar toe, maar het is alleen voor campers. Ja, er is een camping over drie km legt een man mij uit. O K . Het is half twee en ik stap de camping op. Heeft u hier ook campinggaz. Nee, dan moet u naar een bouwmarkt. Hoever is dat vraag ik. Anderhalve kilometer. Een van de medewerkers bied mij een elektrische kookplaat aan, maar daar kan mijn pannetje niet op. Ik loop naar de bouwmarkt en jawel die hebben campinggaz. Om vier uur ben ik terug. Nu nog even kleren wassen en dan mijn verhaal schrijven . Lekker in het zonnetje. Nog wel een buitje gehad maar ik had net alles in de tent.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten