dinsdag 26 mei 2015

Dinsdag 26 mei. Zustersite am see , Parey 34 km

Eerst dacht ik nog zal ik mijn broek inkorten, om zes uur schijnt de zon al lekker. Mijn broek heb ik maar lang gelaten want ik moet door het bos. Ik loop eerst een paar kilometer langs het meer, waar een man wel in korte broek mij aanspreekt. n Klein babbeltje en hij wenst mij een goeie reis. Daarna loop ik het bos in. Het is stil, alleen de spechten en de koekoek. Prrrrrrrr koekoek koekoek hoor ik dan. Langs het pad ligt een spoorlijn, maar wordt niet druk bereden. Een enkele keer aan de rand van het bos zijn wat kleine meertjes. Deze meertjes zitten helemaal vol met kikkers, en ze kwaken er over. Uiteraard staan de blauwe reigers hier op de loer voor die lekkere hapjes. In Gentin heb ik wat voedsel ingeslagen. Na drie dagen is de tas leeg. Vanaf Gentin volg ik het Elbe_Havelkanaal. Alleen ik zie er niets van omdat ik door het bos loop. De afstand tussen het kanaal en het pad varieert van veertig meter tot honderdvijftig meter. Dan loop ik Parey binnen via een brug over het Elbe  Havelkanaal. De camping die hier zou zijn staan huisjes voor verhuur. Nu zit ik in een hotel . Wel heb ik hier internet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten