zondag 17 mei 2015

Maandag 11 mei. Klein Röhrsdorf - Kamenz - Deutsch Baselitz 28 km

Wat een mooi weer vandaag. Een strak blauwe hemel en al vroeg de zon. eerst mijn poezelig voetjes verzorgen, dat is heel belangrijk. Spullen in de tas en gaan. De eerste 1,5 uur loop ik door het bos. Ver weg van al dat razende verkeer, lekker de stilte in. Alleen het geluid van vogels en ander geritsel.
Bij Pulsnitz loop ik 10 km over het fietspad langs een drukke weg. Wel zie ik als ik in het open veld loop een valk hoog boeven de velden. Hij ziet van die hoogte meer dan ik van dichtbij. In dit gebied is veel landbouw en veeteelt. Alhoewel ik weinig tot geen koeien buiten zie lopen. De tocht verloopt voorspoedig, ik ben om half twee op een camping aan een groot meer. Oeps, met verbazing kijk ik naar mijn linker kleine teen, die is gegroeid. Zoveel heb ik nou ook weer niet gegeten. Helaas, het is een dubbele blaar. Eerst even douchen en dan maar doorprikken. Met alcohol en een naald kan ik me prima redden. Intapen en klaar is Co. Hopelijk krijg ik er niet meer, want het is toch wel vervelend. Met mijn tent sta ik hier aan een groot meer. Zwanen, ganzen, eenden, het is een lawaai van jewelste. De zwanen gaan vliegen. De start gaat gepaard met grote stappen over het water. Het klappert erover, en dan de lucht in. Een prachtig schouwspel. Het landen gebeurt net zo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten