zaterdag 2 mei 2015

Vrijdag 1 mei Klaster Hradiste. Turnov. 20 km

Vanmorgen krijg ik als ontbijt drie gebakken eieren met n dikke plak ham eronder. Maar ik eet smorgen maar een sneetje brood. Ook hier heb ik teveel aan. n Grote pot thee krijg ik erbij en koffie toe. Het regent als ik buiten kom , dus de boel maar inpakken. Dit  duurt maar n half uur en dan breekt de zon door. Ik loop hier langs n weg waar eigenlijk weinig te zien is, alleen landbouw. Wel zie ik een paar hele grote en hoge pijpen met daar bovenop een hele grote bol. Geen idee waar dat voor dient. Dat ga ik nog eens vragen , maar mijn Tsjechisch is niet zo goed. Van die taal kan ik geen chocolade maken. Abracadabra dus. Na 10 km nabij Vsen staat er n bord op de weg met afgesloten. Ik twijfelde zal ik doorlopen of toch maar omlopen. Voor n voetganger had het misschien wel gegaan , maar je zal net zien dat de weg helemaal is opengebroken. Omlopen dan maar i p v nog  6 km wordt het nu 11 km. Eekhoorns, diverse vogels en bomen begroeid met prachtig groen mos. Ergens bij een huis schiet er een wezel het groen in, als ik er ben is die nergens meer te zien. De vogels fluiten er lustig op los, dat is zo'n mooi gehoor. Dan kom ik aan in Turnov, door de wegomleiding kom ik alleen aan de andere kant aan van Turnov dan ik wilde. Nu nog de camping zien te vinden. Na wat vragen kom ik aan op de camping. Ik ben de enige kampeerder, en douchen kan ik niet want de waterleiding is net stuk gegaan. Overal water behalve waar het uit moet komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten