maandag 18 mei 2015

Maandag 18 mei Markische Heide Krausnick GrossWasserburg 15 km

Vandaag uitgeslapen omdat het niet zo'n lange etappe is. Het afval wilde ik wegbrengen, maar dat wordt me uithanden genomen door een man met een prachtige baard. De eigenaar zelf, denk ik . Eigenlijk had ik een foto moeten maken van deze man. Dan nog even wat broodjes kopen, die ik had moeten bestellen. Toch kreeg ik broodjes mee. Wat zijn dit behulpzame mensen. Op hun website staat een foto van mij, maar ook op Facebook. Deze mensen wensten mij een goeie reis. Over het fietspad loop ik richting bos maar ik zie nog steeds geen heide beplanting. Het zal het geheel wel zijn dat dit de Markische Heide heet. Als ik door de dorpen loop zie ik dat veel huizen en boerderijen worden of zijn verbouwd. Veel tot gasthaus, want h is veel toerisme. In SSchlepzig ga ik koffie drinken. Dit dorp staat vol met gasthauses en biergarten. Veel water is hier, waar men kan kanoën of een rondreis met een grotere boot. Het ziet er allemaal mooi uit. Op deze tocht steek ik drie keer een riviertje over. Vier kilometer voorbij Krausnick zie ik een ingang naar de camping. Ik stap het terrein op en zie tot mijn verbazing dat dit een voormalig vliegveld moet zijn geweest. Lopen over de start of landingsbaan op zoek waar ik mijn tent kan neerzetten. Na een half uur lopen kom ik bij de receptie. Als ik vraag wat dit hier is geweest, krijg ik als antwoord, dat dit een Russische basis is geweest. De hangars die onder de grond zijn verstopt dienen tegenwoordig als werkplaats voor diverse doeleinden. Tropical Islands heet het hier. Dit terrein is zo inmens groot, maar er is hier ook van alles te beleven. Maar als je alles te voet moet doen kom je niet overal. Daarom rijdt er ook een bus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten