zondag 24 mei 2015


Vrijdag 22 mei, Klein Machnow - Potsdamm, Berlijn, 17 km

Vandaag is de route naar Potsdamm. Rond 9 uur vertrek ik in westelijke richting. Als ik door het bos loop over een grindpad, dan weer zand en grote boomwortels, is het erg stil. Een enkele vogel hoor ik nog. Wel hoor ik veel geritsel van hagedissen en ander vierpotig gedierte. (muizen of kleine ratjes) Wat een leven is er toch in een bos. Op oude boomstammen zie ik regelmatig hele grote wit-grijze zwammen. De straten van Potsdamm zijn heel breed en er staan heel veel moderne gebouwen. als ik over een brug over de rivier de Havel loop, loop ik daarna langs de rivier. Nog 5 km, dan ben ik er. Maar door de stad lopen schiet eigenlijk niet op. Al die stoplichten. Na wat geslinger langs de rivier kom ik op de camping. Bij de receptie vraag ik of er nog plaats is voor een kleine tent. Bent u met de fiets? Vraag de dame in de receptie. Nee, zeg ik, ik ben te voet. Du bist verrückt zegt ze. Dan moet ik even kijken zegt ze, het is erg druk. Wacht u hier maar even. Een kwartier later wordt mij verteld dat ik mijn tent kan neerzetten. Dit weekend is het Pinksteren, daarom is het zo druk. Hier blijf ik twee nachten. Langzamerhand worden er grote en kleine tenten neergezet. Allemaal prettige Pinkster.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten