zaterdag 9 mei 2015

Zaterdag 9 mei Dresden. Rustdag

Het begon vannacht om half vijf heel hard te regenen. Gelukkig om zeven uur is het droog. Kleren aan enz. enz. Vandaag ben ik met de bus naar het centrum van Dresden gegaan. Dresden is in februari 1945 gebombardeerd. Er is maar weinig cultureel erfgoed bespaart gebleven. Als ik aankom aan de Haubtbahnhof zie ik alleen maar nieuwe en futuristische bouwwerken. Er staat een man die stadsrondreizen verkoopt. Ik koop n kaartje en stap in een dubbeldekker. Van de chauffeur krijg ik een koptelefoontje , dan kan ik de uitleg in het Nederlands volgen. De tour duurt een uur en drie kwartier. Er zijn op deze route 23 haltes. Ik kan bij elke halte uitstappen, en met de volgende bus weer verder. Maar als ik overal uitstap en alles wil bezichtigen ben ik 140 euro armer exclusief de tourrit. Zo is er een park van twee vierkante kilometer. Ook gaan we langs n VW fabriek waar bijzondere auto's met de hand worden gemaakt. Medewerkers daar werken met handschoenen aan. Zo is er nog een stalen brug over de Elbe. Dit is een van de grootste stalen bruggen en wordt " Das Blauwe Wunder " genoemd. Als we bij de Frouwenkirche komen stap ik uit. Op een groot plein zitten twee brandweer harmonie korpsen muziek te maken. Dit zijn korpsen uit diverse landen. Er wordt ook bij gezongen, en een groepje dansmariekes doen hun kunstjes. Na een uur heb ik het wel gezien en stap ik weer in bu

Geen opmerkingen:

Een reactie posten