zondag 10 mei 2015

zondag 10 mei Dresden Kleinrohrsdorf 28 km

Om half vijf dacht ik dat het regende. Gelukkig niet, het zijn de zaadjes van de bomen die op mijn tent vallen. Om half zeven ga ik weer in de beentjes. Een rustdag is wel genoeg. Ik wandel naar Dresden, bijna de zelfde route die de bus rijdt. Rond half negen ben ik al een aardig eind door de stad. De monumentale gebouwen die in februari 1945 zijn gebombardeerd zijn toch voor een groot deel herbouwd en gerestaureerd. Het futuristische met de oude bouw past heel goed bij elkaar. Als ik koffie ga drinken, zie ik een hoogbejaarde vrouw met een rollator wachten voor het stoplicht. Ze geeft een ferme klap tegen de knop aan de paal. Het licht springt op groen en de vrouw start de rollator en loopt naar de overkant naar de bushalte. Ze zet het ding op de rem, en gaat er op zitten wachten tot de bus komt. Ik vervolg mijn reis en steek de Elbe over in noordelijke richting. Al snel loop ik het bos in. Wat n rust. Alleen het geluid van de vogels en het ruisen van de naaldbomen. Opeens loop ik over een heel smal pad met een stromend beekje ernaast. Dit pad loopt is nogal heuvelachtig en het boomstronkstruikelen is weer begonnen. Het pad loopt een schuin zodat ik mijn kar goed vast moet houden, anders ligt ie in het water. Dit is niet de gemakkelijkste weg. Zo,n vier uur loop ik door het bos en kom weinig mensen tegen, alleen wat hardlopers en mountenbikers. Het is goed wandel weer, maar langzamerhand begint het wel steeds harder te waaien. Als ik in Radenberg aankom dan ben ik er nog niet. In Kleinrohrsdorf moet u zijn wordt me uitgelegd. Het is nog tien kilometer zegt de een. Een ander zegt twee kilometer en weer een ander houdt het op vijf kilometer. Het laatste bleek te kloppen.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Co
    Heel leuk om je zo te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een aanklikbaar linkje is nog niet gelukt, maar als je deze link kopieert, wordt de route toch geopend :).

    https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zvV2oaV5BWzE.kWdFqeZP6mik

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Co, wat een prachtige verhalen weer, de verhalen uit Tsjechië waren een feest der herkenning. Ik lees tussen de regels door dat je goed in je vel zit. Ga zo door en blijf ons verwennen met je mooie verhalen.
    Gr Michel,Sandra,Leanne en Roy

    BeantwoordenVerwijderen