zondag 24 mei 2015

Woensdag 20 mei, Gross Koris - Korbiskug - Mahlow 42 km (10 km met de bus)

Het is helemaal vreemd dat ik wakker word van koeien geloei, naast het geluid van de vogels. Het is droog maar niet echt warm: 14 - 15 graden. Wel goed weer om te lopen. De route voert door het bos en af en toe open velden. Dit gebied vind ik bijzonder mooi. De omgeving is vrij vlak en soms wat glooiend. Dat is voor de variatie wel lekker. Toen ik na 17 km aankwam op de camping in Korbiskrug ben ik direct omgekeerd en verder gelopen. Er was niemand aanwezig. Op een bordje staat: op dinsdag, donderdag en zaterdag zijn wij aanwezig. Verder zag het er niet zo rooskleurig uit. Als ik in Königs-Wusterhausen aankom ga ik eerst wat voedsel inslaan. Het treft want hier is ook een kampeerwinkel waar ik een fles gas heb gekocht. Ik vraag of ze weten waar hier een camping is. Nee, drie km terug daar is een naakt camping, zegt de man. Nou, daar is het me nog te koud voor.  Om in mijn blote kont te lopen bij ca 15 graden. Doorlopen maar weer. 6 km verder vraag ik bij een supermarkt de weg naar Mahlow. Wacht, zegt de eigenaresse, ik zal mijn man even bellen. Die legt me uit hoe ik het beste kan lopen. Haar man is houtvester, zegt ze. Zelf is ze lerares medicijnen. Ze vind het heel interessant om een pelgrim te ontmoeten en wil dan ook van alles van mij weten. Deze vrouw loopt een stukje mee tot het fietspad en zegt dan "immer geradeaus" Na 2,5 uur vind ik het wel genoeg en ben de laatste 10 km met de bus gegaan. Ik kom 10 minuten te laat op de camping, de receptie is dicht. Ik heb aangebeld waarop er iemand kwam die mij vertelde dat ik mijn tent mocht neerzetten. Morgen om 8 uur afrekenen, zei de mevrouw.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten