zondag 12 juli 2015

Zondag 12 jul, Birkenfeld - Reinsfeld 27 km

De sleutel van de douche heb ik, zoals afgesproken. aan het stuur van een van de motoren gehangen. Eerst ga ik richting Brücken. Deze weg is redelijk vlak. Daarna ga ik naar Achtelsbach dat op een hoogte ligt van 430 meter. Het is allemaal goed te doen. rond 7 uur loop ik al; in mijn hemd. Van het klimmen ga je heel erg zweten. Als ik bij Hermenskeil ben heb ik diverse klimmetjes achter de rug. Zelf ben ik doorweekt. In deze plaats koop ik wat broodjes en een kop koffie. Aan een tafel die buiten staat drink ik mijn koffie. Een vrouw spreekt mij aan en vraagt waar ik vandaan kom etc. Zij vertelt mij dat mensen uit Saarland vriendelijker zijn dan de mensen uit Schwarzwalderhochland. Nou, ik heb daar in ieder geval niets van gemerkt. Nog 8 km te gaan naar Reinsvfeld maar het tempo ligt niet zo hoog. Dat komt door al die heuveltjes waar ik overheen moet. Als ik om twee uur op de camping kom, moet ik wachten tot drie uur. Ik mag zelf een plaats uitzoeken als ik maar wel kom melden waar ik sta. Om zes uur wil ik gaan koken maar dan begint het te regenen. Bij Nederlanders mag ik mijn eten onder de luifel van de voortent koken, zodat ik droog sta. Mijn eten mocht ik in de voortent opeten. Daarna kreeg ik koffie en we praten over mijn tocht. Dat vinden ze heel interessant. Ze wensen mij een hele goede reis.

2 opmerkingen:

  1. Ja hoor, al ruim 1460km gewandeld en Luxemburg komt dichterbij. Super pap, wij zijn ontzettend trots op deze prestatie. Hier weer de bijgewerkte route.

    https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zvV2oaV5BWzE.kWdFqeZP6mik&usp=sharing

    Dikke zoen uit Middenmeer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Co,

    leuk om zo over je reis te lezen! heb nog lang niet alle verhalen gehad maar dat komt wel.

    veel plezier en succes nog

    grtzz carina

    BeantwoordenVerwijderen