maandag 20 juli 2015

Maandag 20 juli Sankt Vith- Wiesenbach Malmedy. 23 km

In alle vroegte vertrek ik naar de volgende bestemming. Wat zal er vandaag allemaal gebeuren, ik ben benieuwd. Ik volg het fietspad naar Deidenberg. Een enkele keer moet ik een paar kilometer over de hoofdweg. Daarna volg ik een paar kilometer een bospad, dat is lekker lopen , alleen die grote gaten in dit pad is een beetje lastig. Het weer is een beetje somber. Vanaf de camping heb ik wat motregen. Het is te kort om het regenpak aan te trekken en eigenlijk teveel om het uit te laten. Als ik in Waimes kom  probeer ik brood te kopen, maar de bakker is met vakantie. Ik vraag aan een man waar ik dan brood kan kopen. Over anderhalve  kilometer zegt de man. Deze man komt uit Bergen nog een goeie reis verder nadat ik heb uitgelegd wat ik doe. Nog een half uur lopen dan dan zit het er weer op voor vandaag. Ik wilde verder lopen , maar ik hoorde achter me een grote klap. Twee auto's op elkaar, ik draai me om om te helpen maar van alle kanten komt er hulp toegesneld. Kinderen worden heel snel uit de auto gehaald. Lichamelijk letsel is er nauwelijks zo op het eerste gezicht. Ik loop door en onderweg komt er een ziekenwagen aangesneld met alle toeters en bellen. Even later arriveer ik op de camping. Vanmiddag wilde ik een douchmuntje kopen , maar die krijg ik van de eigenaar. Vandaag moet ik extra boodschappen doen , want morgen is er een nationale feestdag in België en zijn alle winkels dicht. Zelf kan ik niet eerder weg dan negen uur dan is er pas brood.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten