zondag 5 juli 2015

Zaterdag 4 juli Mainz snipperdag

Vanmorgen heb ik mijn schoenen weer opgehaald. De schoenmaker heeft de stiksels weer keurig gerepareerd.  Wel heb ik er nog een paar wandelschoenen erbij gekocht voor reserve. Mijn reserve schoenen die ik mee heb zijn te krap geworden en krijg ik er zere voeten in. In september nemen Petra en Michael deze schoenen mee naar Winkel als ze bij ons op visite komen. Vandaag zijn we naar Wiesbaden gereden om in het bos wat verkoeling te zoeken. Dat hebben we ook gevonden. Michael weet een leuke wandelroute. Halverwege deze route is een klein waterloopje. In het waterloopje is een betonnen bak gemaakt. Het water van het stroompje komt in deze bak en blijft op niveau. Hier kan je doorheen lopen en is heerlijk verkoelend. Het is de bedoeling dat je het volgens het dr Kneipp systeem doet. Met elke stap moet je je voet uit het water en er dan weer in. Dat is het meest effectieve verkoeling en niet langer dan een minuut. Dan even rusten  en dan de sessie weer herhalen. Ik vind het heerlijk. We lopen verder de berg op naar een restaurant. Hier eten en drinken we wat. Op de terugweg nog even naar dr Kneipp en pootje baden. Als we weer bij de auto komen  is de temperatuur opgelopen tot 38 graden. Maar als we in Mainz zijn is het 42 graden . Vandaag heb ik ook geen vogels horen zingen of kwetteren. Ook die sparen hun krachten. Als het weer wat koeler wordt zingen ze weer het hoogste lied.

1 opmerking:

  1. Hier in Nederland is het de afgelopen dagen ook ontzettend warm. Gelukkig is het vandaag een beetje afgekoeld. Geniet nog even van je vrije dagen en succes met het vervolg van je tocht.

    BeantwoordenVerwijderen