vrijdag 3 juli 2015

Donderdag 2 juli Mainz snipperdag

Omdat het zo extreem warm is mag ik bij Michael en Petra blijven tot de temperatuur wat naar beneden gaat. Gisteravond heerlijk gegeten. Het was om elf uur nog 25 graden. Het is niet echt veel koeler geworden dat ik vanmorgen van bed kwam. Een lekker ontbijt met verschillende broodjes en beleg. Daarna zijn Michael en ik nog campinggaz wezen halen. En vanmorgen zie ik dat het stiksel van mijn schoenen los is. Dus gaan we ook nog even naar de schoenmaker, maar die heeft geen naaimachine. Hij neemt ze mee en zaterdag kan ik ze weer ophalen. Michael en Petra zijn op Nederlandse les en vinden het leuk als ik in het Nederlands blijf praten. Het verbeteren van hun uitspraken kunnen ze wel waarderen. Om tien uur is het 32 graden, maar de temperatuur loopt nog steeds verder op. Het is te warm om ook maar iets te doen. De temperatuur loopt op tot 37 / 38 graden. Alleen zitten in de schaduw loopt het vocht met straaltjes over mijn lichaam. Mijn kleren zijn drijfnat. Vandaag hebben we Chinees gegeten. Heel lekker en vanavond een rood wijntje gedronken. Met ons drieën zitten we in een tijl met water met ons opgezwollen voeten.  Petra heeft er nog een koelelement in gedaan. Zij hebben aan mij gevraagd om mee te gaan naar de Nederlandse les. Petra en Michael moeten een presentatie geven over een bekende Nederlander. Deze Nederlandse les is op maandag. Ik heb beloofd om mee te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten