zondag 12 juli 2015

Woensdag 8 juli 2015, Heidenfahrt - Bad Münster, 38 km.

Om kwart voor zes staan de maatjes 43 links en recht te trappelen om te vertrekken. Zij willen naar Bingen, waar de volgende overnachting zou zijn. Het is niet zo warm meer, dus het loopt wel lekker. De vogels hoor ik af en toe een beetje zingen, de kraaien gaan wel flink tekeer. Vandaag loop ik langs de Rijn van Heidenfahrt tot Bingen. Bij Ingelheim staan twee pijlers in de Rijn en nog een gedeelte van een brug. Deze brug is opgeblazen in de tweede wereldoorlog, door de Duitsers zelf zodat de vijand de Rijn niet over kwam. Vier kilometer voor Bingen is de camping. Daar ben ik maar voorbij gelopen omdat ik daar al om half negen ben. Ik dacht dan loop ik maar door naar Winzenheim. In Bingen sta ik te wachten voor een spoorwegovergang. Een half uur heb ik gewacht, maar de spoorbomen gingen niet omhoog. Verderop is een tunneltje voor voetgangers en fietsers. Daar ben ik maar naar toe gelopen. Eigenlijk wilde ik alleen maar brood halen, net over het spoor. Dan maar ergens anders brood halen. Vanaf hier loop ik langs de rivier de Nahe en neem ik afscheid van de Rijn. Het is een vlakke weg, zonder bulten. Zonder erg ben ik Winzelheim voorbij gelopen en sta ik in Bad Kreuznach. Daar is wel een camping maar alleen voor campers. Dan nog maar een paar kilometer doorlopen naar Bad Münster. Hier kom ik om vier uur aan maar dan heb ik er wel 38 km opzitten.
Vandaag heb ik dus twee etappes gelopen. Het lichaam moet er wel weer aan want na een uur rust op de camping voel ik de spieren. Nou ja, morgen zie ik wel weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten