woensdag 15 juli 2015

Maandag 13 juli. Reinsfeld. Trier. 30 km

Het is droog gelukkig. Gistermiddag heeft het geregend tot acht uur. Als ik weg ga ben ik op zoek naar het fietspad. Ik vraag het aan een politieagent. Die stuurt me nota bene naar de hoofdweg. Ik loop door en zoek het fietspad op. Dit fietspad was vroeger een spoorlijn van Bingen naar Ruwer. Op deze route staan diverse locomotieven als monument. Soms ligt er nog een stuk spoorlijn naast het fietspad met ijzeren biels( bielzen ). Het fietspad gaat ongeveer zeven kilometer door het bos. Geleidelijk aan gaat het fietspad omhoog naar zo'n 669 meter. Bij het plaatsje Thomm ga ik via enkele haarspeldbochten ( of zo als ze hier zeggen een spaghetti weg ) naar 425 meter richting Waldrach. Daarna vervolg ik mijn weg naar Trier. Uiteraard loop ik te ver en kom ik uit in Trier Noord terwijl ik in Trier West moet zijn. Bij de derde brug en dan links is een camping wordt mij verteld. Als ik de Konrad Adenauerbrug oversteek zie ik alleen maar campers staan. De schrik slaat me om het hart, ik moet toch niet nog vijf kilometer doorlopen. Er komen twee fietsers aan die ik aanhoudt en vraag of daar beneden ook een camping is. In het Nederlands krijg ik antwoord terug. Ja zeggen ze aan het eind van de camperplaats begint de camping. Dit stel mensen komen uit Almelo en maken een praatje met me. Van de vrouw krijg ik een pakje drinken en een plakje Bolletje ontbijtkoek. Ben je al op SBS6 geweest in Hart van Nederland. Nee zeg ik. Zeg je tegen je vrouw dat ik het heel knap vind zo,n eind lopen. Doe je wel voorzichtig en heel thuis komen hoor. Na dit praatje meld ik me op de camping. Super zulke mensen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten