donderdag 2 juli 2015

Woensdag 1 juli Fürth Mainz snipperdag

Deze dag neem ik een snipperdag. Het is eigenlijk te warm om te lopen. Het plan is om vandaag naar de zoutgrotten te gaan. Ik ben erg benieuwd hoe diep we onder de grond gaan. Vol verwachting ga ik om elf uur naar binnen. Hartelijk word ik ontvangen. Begeleid door een dame gaan we naar een deur waar ik plastic overschoenen aan krijg. De deur gaat open en we gaan naar binnen. Zoekt u maar een stoel uit. De vloer is bedekt met grove zoutkorrels. In deze ruimte staan tien relexstoelen. Goed diep adem halen en zet de stoel maar in relaxstand. De dame vertrekt en ik zit hier in een ruimte wat op een zoutgrot moet lijken. Drie kwartier duurt deze sessie. Wel wordt er mooie harpmuziek gedraaid. Het is donker , maar hier en daar worden wanden en plafond verlicht. Ik doe mijn ogen dicht en zie een mooie vrouw achter een harp zitten tussen hard zwoegende zoutdelvers. Als ik mijn ogen doe zijn de drie kwartier voorbij. Dit is een namaak zoutgrot, het is meer voor de ontspanning. En als je de ruimte verlaat is het de bedoeling dat je wat schoonheidsproducten koopt. Mijn volle verwachting is teniet gedaan , maar het was wel ontspannend. Weer terug naar de camping waar de temperatuur is opgelopen tot vijfendertig graden. Mijn tent inpakken want Michael en Petra komen mij ontvoeren. Precies om een uur staan ze voor mijn neus. De kar wordt ingeladen en op naar Mainz. Het is veel te warm om te lopen zeggen ze.






1 opmerking:

  1. Co, wat een goed plan dat je ontvoerd bent! Dat heb je echt wel verdiend.
    Wat geniet ik toch ieder keer van je begrijpbare en komische reisverslagen!
    Verder hoop ik dat alles voorspoedig gaat verlopen en jij er van geniet Co.
    Groetjes Anny Poland

    BeantwoordenVerwijderen