vrijdag 3 juli 2015

Vrijdag 3 juli Mainz snipperdag

Voor het ontbijt heeft Michael broodjes op de grill gelegd. Heerlijk die warme broodjes. Na het ontbijt zijn we even naar het centrum van Mainz gegaan, omdat Petra naar de huisarts moest. Michael en ik hebben een rondje gelopen naar de rivier de Rijn. Aan de rivier de Rijn is nog een stukje te zien van een verdedigings muur en een soort verdedigings toren. Aan de toren is een groot hotel gebouwd. Ook aan de rivier de Rijn staan tien appartementencomplexen met tien tot vijftien appartementen per complex. Deze woningen kosten gemiddeld € 500.000 per stuk. Een sjeik van Saoedi-Arabië heeft een heel complex gekocht. Dit is niet alleen voor hem zelf, maar ook voor al zijn vrouwen. Er is nog wel wat ophef geweest ,omdat het complex maar drie weken per jaar gebruikt wordt . Na dit kleine rondje lopen gaan we weer huiswaarts. Het wordt te warm en Michael krijgt bezoek van een collega. Rond drie uur hebben Michael en ik mijn route wat aangepast. De route loopt iets anders dan ik had gepland. Het is heel veel werk , maar nu ben ik bijna zeker van een camping. Vanavond na het eten gaan we weer met z'n drieën pootje baden en een glaasje wijn erbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten