dinsdag 28 juli 2015

Dinsdag 28 juli Bree. Zonhoven. 27 km

Zo stil mogelijk als het kan heb ik de boel ingepakt en ben ik vertrokken. Het is gelukkig droog, maar het waait stevig. Dit is echt Hollands weer ondanks dat ik in België loop . Met zijtegenwind loop ik richting Houthalen over een fietspad . Soms een stukje door het bos. Diverse keren word ik aangesproken door mensen en wensen mij een goede thuiskomst. Net voor Houthalen komt een vrouw op de fiets achter me aan , en zegt . Geen loopt zeker wel een lange afstand. Ja zeg ik, ik kom van Praag en ga naar Nederland. Gij zou eigenlijk op de televisie moeten. Veel succes zegt ze en fietst weer door. In Houthalen moet ik even naar de pretbonnenautomaat want mijn knip is leeg. Er staat een vrouw op mij te wachten die ook wil weten over mijn reis. Vol bewondering kijkt ze mij aan, heel veel geluk en een gezonde thuiskomst zegt ze. Aan de overkant heb ik wat boodschappen gedaan. Alleen ik moet heel nodig naar het toilet. Ik vraag daar of ik gebruik mag maken van het toilet. Eigenlijk is het alleen voor personeel, maar kom maar mee zegt een medewerker. Gelukkig daar ben ik van af, altijd komt zoiets op de ongelukkigste momenten. Intussen komt de regen met bakken uit de lucht. Het regenpak aan en de kar afdekken. Nog twee uur lopen in de regen en harde wind bij een temperatuur van zeventien graden. Om twee uur kom ik aan op de camping in Zonhoven. De mevrouw van de camping vraagt ook waar ik naar toe ga. Ik laat mijn route zien hoe ik ben gelopen. Nou zegt ze, laatst liep er een naar Rome die schreef alle dagen een verhaal op de weblog. Wij hebben ze allemaal uitgeprint, dus iedereen kan het lezen. Ik geef mijn visitekaartje aan haar. O zegt ze dat is leuk, ik ga dat ook uitprinten. Een douche muntje krijg ik cadeau, alleen voor wandelaars zegt ze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten