maandag 20 juli 2015

Zaterdag 18 juli Eisenbach- Kohnenhof Heinerscheid 23 km

Gister in de namiddag en avond had ik een vriendinnetje, een bijdehand meisje van vijf. Steeds komt ze dingen vragen. Ze heeft mega bellenblaas van haar ouders gekregen. Dat wilde ze demonstreren voor mij. Eerst lukte het niet zo erg, maar door oefening gaat het steeds beter. Later noemt ze mij zelfs opa. Om negen uur zeg ik tegen haar dat ik ga slapen, en ze helpt mee de tent dicht te ritsen. Haar vader zegt dat ze nu zachtjes moet praten want buurman slaapt. Daar had ze haar twijfels over. De eerste paar kilometer is goed te doen. Bij Dornauer muhle mag ik een pad op waar al jaren niemand meer is geweest. Ik kan nog net aan de trekker sporen zien dat het een pad is geweest. Dit pad gaat steil omhoog. Na honderd meter ligt er een boom dwars over het pad. Met mijn kar kan ik er net over heen al kost het wel veel moeite. Weer tweehonderd meter verder ligt er weer een boom over het pad. Nu kan ik niet over de boom heen en er ook niet langs. Nu pak ik mijn zakmes en tover de zaag te voorschijn. Ik lijk wel een houtvester dat ik takken van een boom moet zagen om een doorgang te creëren. Ook deze missie is geslaagd, ik geef het ook niet zo gauw op. Zo de weg is vrij en ik kan weer doorlopen, met twee à drie kilometer per uur klim ik naar boven naar bijna 500 meter. Boven op de berg heb ik een prachtig panoramisch uitzicht. Via Dahnen loop ik richting Sevenig. Halverwege stop ik wat te drinken, even moet ik mijn keel schrapen. Daar hoor ik wat in de struiken, er springt een ree uit de bossage en gaat er als een speer vandoor. Van Sevenig mag ik bijna steil naar beneden door het bos. Op dit pad is het boomtakstruikelen. Elke stap die ik doe kraakt het onder mijn voeten en kar. Na twee kilometer bos kom ik uit op een grindpad wat een stuk beter loopt. De laatste drie kilometer mag ik weer klimmen over een smalle asfalt weg. Rond half twaalf ben ik op plaats van bestemming. Aan mijn buurman vraag ik hoe laat de supermarkt open gaat. ( omdat ik geen brood meer heb en mijn tas leeg is. De buurman komt met wat brood en nog wat andere dingen voor op brood en onderweg. Voor vanavond ben ik uitgenodigd om bij de buren te eten. Leuk hoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten