vrijdag 17 juli 2015

Vrijdag 17 juli. Vianden Eisenbach - Kohnenhof 20 km

Mijn wekker had ik gezet op vier uur, maar eigenlijk was het niet nodig. Om tien minuten voor vier hoor ik een enorme klap en het begint direct heel hard te regenen. De wekker heb ik maar uit gezet, ik ben nu toch al wakker. Deze onweersbui wacht ik maar even af. Om half zes sta ik start klaar, maar wederom een donderslag met een flinke stortbui. Donar doet goed zijn best daar boven. Rond zes uur vertrek ik met alles ingepakt en afgedekt. Onderweg krijg ik nog af en toe een bui in mijn nek. Rond half acht breekt de zon door en kan de jas uit. Bij Vianden staat boven op een berg een kasteel. Ik loop langs rivier de Our over een fiets- wandelpad. Een heel eind is een houten brug naast de weg en de rivier. Onderweg loop ik langs een kunstmatige waterval waar stroom wordt opgewekt. Aan de andere kant van de weg staat het stroombedrijf. De omgeving is hier prachtig. Inmiddels is de temperatuur aardig opgelopen. Volgens het weerbericht zou het vandaag 34 graden worden. Nou dat schiet al aardig op. Drijfnat van het zweet loop ik richting Übereisenbach. Even dacht ik dat ik er was, maar ik mag nog een paar kilometer door. Dat vind ik met dit weer niet zo erg. Om kwart over tien arriveer ik op camping Kohnenhof dat toch bij de plaats Eisenbach hoort waar ik al een paar kilometer voorbij ben. Ik meld me bij de receptie. U bent vroeg zegt de dame, u bent zeker vroeg vertrokken. Ja zeg ik, om kwart over zes ben ik uit Vianden vertrokken. Dan heeft u stevig doorgelopen het is twintig kilometer. Na dat ik mijn tent heb neergezet komt een buurvrouw een praatje maken en bied een luchtpomp aan om mijn luchtbed op te pompen. Dank u wel voor het aanbod maar dat past niet, maar hij is zo vol hoor. Het is een goeie oefening om mijn ambosuur op pijl te houden, zo verleer ik het afblazen niet. Rond half twaalf komt een andere buurvrouw een praatje maken over mijn tocht, en wil uiteraard alles weten. Ik vraag of er hier een supermarkt is. Nee zegt ze, maar ik wil wel wat meenemen voor je. Wij gaan zo naar de winkel en komen aan het eind van de middag weer terug. Dat is geregeld. Ook mag ik mijn telefoon daar opladen, want je kan hem niet in de aangelegenheid laten . De kans is groot dat ie dan weg is ( gejat om het zo maar te zeggen ). Ik vind het geweldig zulke hulp.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten