zondag 12 juli 2015

Zaterdag 11 juli 2015, Tiefenstein - Birkenfeld. 20 km

Ik ben iets later vertrokken dan mijn planning was, dat zal wel door die paar biertjes komen. Ik loop van Tiefenstein naar Idar. Als ik doorloop naar Algenroth ga ik een berg op naar ongeveer 300 meter. Bij Oberbrombach ben ik op een hoogte4 van 478 meter. Dat is weer een beste conditietest. Vanaf Burbach wordt het weer wat vlakker, het is nog wel wat heuvelachtig maar goed te doen. Als ik door Elchweiler loop word ik door een man staande gehouden omdat ik lopend op de kaart kijk. Kan ik u helpen, vraagt de man, waar wilt u naar toe? Kijk hier wil ik naar toe, naar deze camping, zeg ik en wijs op de kaart. Dan kunt u het beste de tweede weg rechts nemen, dan loopt u zo de camping op. Bijna aan het einde van het dorp zit een vrouw buiten aan haar ontbijt. U loopt vast een lange wandeling, en mag ik weten waar naar toe? vraagt ze. Ik laat mijn route zien. Goeie God!, zegt ze, wilt u koffie? Ik kan ook nog ontbijt krijgen. Na een half uur stap ik,  na een gezellig praatje weer op.
Ze wenst mij een gezonde thuiskomst. Ze zegt: Bij de Lidl moet je rechtsaf, dan loop je zo de camping op. Ik probeer voor 1 uur op de camping te zijn en dat lukt. Maar de receptie is gesloten tussen 12.00 en 15.00 uur. Dan eerst maar even een broodje eten. Na het eten ben ik in de schaduw op een bankje gaan liggen slapen. Opeens gaan mijn voeten heen en weer. Ik word wakker gemaakt door een Nederlandse vrouw. Zij vraagt of ik al heb gegeten. Ja, zeg ik. O jammer, anders had ik een eitje voor je gebakken. Ik heb evengoed de vrouw bedankt voor het aanbod en gezegd dat ik dat erg lief vind. Om 10 over drie gaat de receptie open. intussen staan er vijf mensen te wachten. Ik krijg een plaats achterin tegenover twee motorrijders. De borg voor de sleutel voor de wc en douche kost 20 EURO. Dat krijg ik morgen weer terug bij inlevering.  Nou zeg ik, ik wil om half zes weg. Dan ben ik er nog niet zegt de dame maar kom het geld maar bij mij thuis halen. Ik mocht niet de sleutel in de brieven bus doen en alleen voor de tentplaats betalen. Vanavond komt de vrouwelijke motorrijder vragen of ik wijn bij ze kom drinken. Uiteraard doe ik dat. Ook word er brood, worst etc gesneden. Pak maar hoor, zegt ze. Ik heb al gegeten zeg ik. Ja, zegt ze, alleen een salade. Later op de avond zegt ze: als wij nou jou sleutel inleveren krijg je van ons het resterende bedrag van de borg terug. Zo gezegd, zo gedaan. Annabel en Andreas hebben veel door Afrika gereisd en er gewerkt. Annabel werkt nu als sociaal werker en Andreas als motor monteur. We hebben lekker gebabbeld, althans ik heb geprobeerd om mij verstaan baar te maken met mijn kromme Duits. Om 10 uur kruip ik in mijn slaapzak want ik wil op tijd weg omdat het 34 graden zou worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten