zondag 12 juli 2015

Vrijdag 10 juli 2015, Merksheim Monzingen - Tiefenstein, 35 km

In alle stilte vertrek ik richting Kirn. Van Kirn loop ik door naar Fischbach. Tussen deze twee plaatsen wijkt het wandelpad af van de rivier en er is een berg. Het is klimmen geblazen naar ongeveer 400 meter. Tussen Kirn en Fischbach staat een man mij op te wachten bij een steenbrekerij. De man wil van alles weten over mijn Wheelie. Hij maakt er ook een foto van. Hij wil er ook een kopen en dan naar Santiago de Compostela lopen. Ik zeg tegen hem je mag wel even proberen ermee te lopen. Dat wilde hij wel. Eerst moest ik de buik band 20 centimeter langer maken. U heeft nogal een omvangrijk lichaam, zeg ik tegen hem. Nou dat vind hij zelf ook wel en moest erom lachten. Mijn route is eigenlijk naar Bruchweiler. Vanaf Kirn is dat 21 kilometer, en naar Idar Oberstein is het 16 kilometer. Ik heb gekozen voor Idar Oberstein. Als ik door Oberstein wandel, zie ik een kerkje tegen de bergwand aangeplakt. Alleen het torentje staat vrij, dat vind ik heel apart. In de binnenstad is het gezellig met restaurantjes en winkeltjes. Als ik in Idar Oberstein ben, moet ik nog vier kilometer naar Tiefenstein, dat viel eigenlijk een beetje tegen. Bij een sportplaats is een camping, alleen de receptie is niet te vinden. Op het veld zie ik een Nederlander staan. Ik vraag of hij weet waar ik mij moet melden. O, zet je tent maar neer hoor, zegt hij, de beheerder komt straks wel. Ze zijn hier erg gemakkelijk zegt de man. Een half uur later ga ik naar de kantine, Daar zijn een aantal mensen aan het werk. Ik vraag waar ik me kan douchen. Daar in die rode containers, zeggen ze. Ja, maar ik heb geen sleutel, zeg ik. Die krijg ik van die mensen maar ik moet hem wel teruggeven als ik een sleutel van de beheerder krijg. Die komt over een uur, zegt men. Mijn tent staat tegenover die andere Nederlanders. Zij komen uit Oudkarspel. Vanavond word ik uitgenodigd voor een biertje. Om 10 uur kort ik het  padje in en ga ik naar mijn mandje. De beheerder heb ik niet gezien, dus heb ik ook niet betaald.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten