woensdag 22 juli 2015

Dinsdag 21 juli Malmedy. Jalhay. 25 km

Na dat de bakker is geweest en ik mijn brood heb gehaald kan ik vertrekken. Vanaf de camping loop ik de berg af richting Malmedy. Daarna mag ik klimmen naar ruim 500 meter door het bos. In het begin gaat het nog wel. Later wordt het steiler en wordt het keientrappen en boomstronkstruikelen. Het gaat allemaal niet zo snel. Na drie uur klimmen en klauteren heb ik er tien kilometer opzitten. Eerst wat eten want de tank raakt aardig leeg. Daarna ga ik verder op zoek naar een pad wat er niet is. Dat is wel vervelend want ik wil toch wel verder. Na vier keer heen en weer lopen besluit ik richting de weg te gaan. Dan is het nog vijftien kilometer naar Jalhay. Ik loop langs boerderijen met meestal roodborst koeien. De berg af lopen gaat geleidelijk  maar de berg op gaat wat steiler. Eekhoorns zie ik een tiental meters voor me de weg oversteken, en als ik op die plek ben zie ik ze niet meer. De laatste zeven kilometer ben ik alleen maar aan het klimmen. Deze weg gaat vijf tot zeven procent omhoog. Het lijkt niet veel ,maar het is erg zwaar. Als ik boven ben staan mijn kuiten op springen. Bijna drie kilometer voorbij Jalhay is de camping, waar ik naar mijn zin veel te laat aankom. Maar het is niet anders. Deze etappe is voor mij slopend, het heeft heel veel energie gekost. Ik ben moe en neem morgen een rustdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten