zondag 9 augustus 2015

Zondag 9 augustus Baambrugge. Amsterdam Zuidoost 9 km,

De camping die ik verlaat ligt aan rivier de Angstel. Dit is een klein riviertje die van Mijnden naar het Abcoudermeer gaat. Rond negen uur ben ik vertrek klaar, maar ik zie geen poppentheater speelster, die ligt nog op een oor, helaas. Ik loop richting Abcoude. Na een paar honderd meter moet ik wachten op koeien die de weg oversteken. Als ik in het pittoreske Abcoude ben stop ik bij een café en bestel een kop koffie, anders ben ik veel te vroeg bij mijn overnachtingsadres. Het oude Abcoude is best wel een leuk stadje om doorheen te wandelen. De weg naar Amsterdam Zuidoost ga ik over een fietspad waar veel groen is en water. Veel vogels zoals de fuut, eenden en wsterhoentjes zwemmen hier tussen de waterplanten door. Rond elf uur ben ik op het adres en word ik hartelijk ontvangen.

2 opmerkingen: