vrijdag 7 augustus 2015

Vrijdag 7 augustus Schoonhoven Woerden 25 km

Net als iedere dag vertrek ik ook nu weer lekker vroeg. De berichten voor vandaag is warm weer. Dat is ook wel te merken want het is om zes uur al warm, vind ik. Eerst loop ik naar Polsbroek. Hier in deze omgeving is het hoofdzakelijk een veeteelt gebied. Koeien en wat varkens bedrijven. De varkensgriep ruik ik al van verre. Hier loop ik langs een boerderijwinkel waar men zuivel producten kan kopen. Aan het einde van Polsbroek ga ik op een bankje zitten en een broodje eten. Een vrouw op de fiets neemt ook plaats op de bank. Ja zegt ze, ik wacht hier op mijn zus, we gaan samen naar Utrecht. We hebben wat gebabbeld over mijn tocht, wat ze reuze interessant vind. Terwijl haar zus arriveert wijst ze me op een mooie route richting Woerden via Oudewater. Bijna aan het eind van Oudewater staan twee mannetjes op leeftijd te praten. Als ik passeer vraagt een van deze lolbroeken waar ik naar toe ga. Naar huis antwoord ik maar niet vandaag, nu ga ik n Woerden. Dan ben je wel laat zegt die man, hij pakt zijn fiets en lachend gaat ie weg. De andere man vraagt me het hemd van het lijf, hij heeft er veel bewondering voor. Ik zou graag nog een rondje op mijn brommertje door Nederland willen gaan, maar mijn vrouw vind dat niet goed. Deze man is 78. Vijf kilometer voorbij Oudewater ga ik koffie drinken. Hier vraag ik of ze de camping weten in Woerden. Dat wordt me uitgelegd . Verder raken we aan de praat over mijn voettocht. Of ik nog voor een goed doel loop. Wíe mij wil sponseren kan dat doen. Dan reken ik af met de stichtingDupla, die aan huifbedpaardrijden doet voor meervoudige gehandicapte. Nou dan sponser ik de koffie. Dat vind ik leuk zeg ik . Als ik in Woerden aankom moet ik toch een paar keer vragen hoe ik bij de camping kan komen. Een mooi plaatsje in de schaduw krijg ik toegewezen. Nog zeven dagen te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten