zondag 9 augustus 2015

Zaterdag 8 augustus Woerden. Baambrugge 25 km

Een paar straatjes door Woerden lopen dan ben ik in de polder. Van Woerden naar Kamerik is bijna een lange rechte weg. In de sloten zijn veel waterlelies. Sommige stukken zijn helemaal dicht gegroeid. Mussen, Groenlingen,spreeuwen kastjes, kraaien en fuuten tjilpen wat af in de weide. Zwanen waken over hun jonge. Soms als ik langs ze loop beginnen ze te blazen. Dat is hun verdedigings methode. Ik loop door naar Kanis. Dit is ook zo'n turfstekers plaatsje. Wel leuk. Langs deze weg zijn een aantal bomen omgewaaid, die langs de weg stonden en nu in het water liggen. Een boom heeft zelfs een paar meter berm mee genomen. Ook op deze etappe wordt ik regelmatig aangesproken, ik vind dat wel leuk. Zo zie je maar als je alleen loopt ben je toch niet alleen. In Vinkenveen moet ik nog even wat boodschappen doen. Daarna ga ik richting Baambrugge over de Zuwe. Aan de Zuwe staan prachtige villa's. De een nog mooier dan de ander. Op dit traject is de bebouwing schitterend. Mooie boerderijen en gerenoveerde huizen, ik heb er erg van genoten. Hele mooie fietsroutes zijn hier ook. Ongeveer drie kilometer voor het eindpunt komen twee fietsers mij achterop rijden en vragen of ik een biologische boerderij weet. De Engels sprekende man en vrouw moet ik helaas teleurstellen. Zelf ben ik op zoek naar een camping zeg ik tegen ze. Where are you from vraagt de man. Uit Nederland antwoord ik. Loop je een rondje Nederland. Nee, ik kom uit Praag vandaan lopen. Allways walk. Ja, is mijn antwoord. Oh no, zegt de vrouw met Aziatisch uiterlijk. You aarre my geheel, and good luck. Op de boerencamping staan een moeder en dochter naast me. Zij zijn op weg naar Utrecht op de fiets. De dochter woont in Utrecht, zij is fysiotherapeut. Een paar meter verder staat een vrouw met haar dochtertje uit Amsterdam. Deze vrouw is poppentheater speelster. Een leuk gesprek heb ik met haar gehad. Zij hoopt mij morgenochtend nog te kunnen uitzwaaien.

1 opmerking: