zondag 16 augustus 2015

Vrijdag 14 augustus Schoorl. Winkel 20 km

Heb jij het nog horen onweren vraagt Marian. Onweer zeg ik, ik heb een klap gehoord en daarna niets meer. Ook geen regen vraagt ze, nee hoor zeg ik. Het heeft gespoeld en vreselijk geonweerd. Nou ik was in dromenland en ik had mooi weer. Het is kwart over negen , en verlaten de camping . We lopen richting Schoorldam. Bij Schoorldam staat de brug omhoog voor wat onderhoudswerkzaamheden, maar al snel gaat de brug naar beneden. Als we in Warmenhuizen aankomen, zien we mensen bezig met het opbouwen van de kermisattracties. Bij de snackbar gaan we koffie drinken en een broodje eten. Daarna vervolgen wij onze weg naar Tuitjenhorn. We lopen hier door de nieuwbouw naar Kerkbuurt. Daarna via Zijdewind naar Winkel. Onderweg krijg ik wel wat kriebels in mijn buik. Het is allemaal zo dubbel. Graag wil ik naar huis, maar ook wil ik nog wel rond zwerven. Deze twee dagen met Marian is heel mooi maar ook emotioneel. Twee dagen weer aan elkaar wennen , het is net alsof ik opnieuw verkering heb. Vlak voor Winkel stoppen we. Ik vond het heel leuk dat Marian mij kwam verrassen, maar ik had Marian willen verrassen. In Amsterdam had ik een bzzrd en snor gekocht wilde ik vermomd thuis komen. Nou, dan nu maar voor de kinderen en kleinkinderen.et baard en siroop ik door richting de Bosstraat en ga zo richting huis . Marian loopt via de hoge brug naar huis waar de kleinkinderen staan te wachten op opa. Ze zien alleen oma aan komen lopen. Opa gaat nog een rondje zegt oma, maar opa komt van de andere kant. Ga maar naar de hoek van de straat . Als de kleinkinderen mij zien kijken ze eerst vreemd op. Dan zegt Floor hè opa dat is een neppert. Ik krijg een knuffel van Floor, Lars en Iza. Van Iza krijg ik een bos bloemen en een zoen. Sinterklaas heeft ook een baard maar díe komt tot hier zegt Iza, en ze wijst met haar hand tot halverwege haar borst. Ik moest lachen en zei dat de baard van Sinterklaas wit is. Als ik de straat in loop zie ik dat de hele buurt de vlag heeft opgehangen. Een aantal buren staan op mij wachten, en schudden mij de hand. Welkom thuis hangt er boven de deur. Mijn jongste dochter Yvonne heeft dat opgehangen en het huis versierd. Ook heeft zij gezorgd dat er koffie is met wat lekkers. Wat een lieverd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten