woensdag 12 augustus 2015

Dinsdag. 11 augustus. Amsterdam Zuidoost. Zaandam. 23 km

Om half vijf word ik wakker, dat is te vroeg. Nog maar een keer omdraaien en dan is het half acht. Dat is een betere tijd alhoewel het nog vroeg is. Ik moet er nog steeds aan wennen dat er geen bergen op mijn pad zijn. Daar moet ik mijn tijd op aanpassen. Alhoewel dit vlakke land wel makkelijker loopt. Zolang ik niet door de stad moet, want dat schiet niet op met al die stoplichten. Ik neem afscheid van Angelique en ga met de lift naar beneden. Als ik linksaf ga, staat Angelique te zwaaien op haar balkon. Eerst loop ik richting Amstelstation. Dan via het Waterloopplein over de markt. Daarna over de wallen langs een aantal grote mensen speelgoedwinkels. Het levend speelgoed is nog niet echt aanwezig, hier en daar een. Zo loop ik naar het centraal station. Met de veerpont ga ik naar de overkant van het IJ en stap er vanaf bij het vroegere NDSM terrein. Voor dat ik het veerpont op stap wordt ik aangesproken door een dame op leeftijd. Wat handig zo'n karretje, heb je dat zelf gemaakt, vraagt de dame met een Amsterdams accent. Nee antwoord ik,  dit kan je zo kopen. Zo te zien heb je al een aardig stukkie gelopen gaat ze verder terwijl we de veerpont oplopen. Ja zeg ik, ik denk dat ik er bijna 1800 kilometer heb opzitten. Allemachtig zegt ze, waar kom je dan in hemelsnaam vandaan dan. Uit Praag is mijn antwoord, en ik laat mijn route zien. Als ik aan de overkant ben start ik wheely, geef gas en loop naar Zaandam . De routeplanner stuurt me over de snelweg. Dat heb ik maar niet gedaan en heb zelf maar een route verzonnen. Even aan een paar mensen vragen dan komt het vanzelf goed. Mijn overnachtingsadres is bij familie Lanstra in Zaandam van Vrienden op de fiets waar ik hartelijk wordt ontvangen. Hier overnacht ik in een huisje met alles erop en er aan. Ook heb ik hier warm gegeten tegen een gering bedrag. Moeder en dochter hebben een Mexicaanse maaltijd bereid. Ik heb heerlijk gegeten. Na het eten krijg ik koffie. Nu wordt mij gevraagd of ik kan 31tigen en of ik wil meedoen. Dat heb ik gedaan, het was erg gezellig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten